Független.hu
Keresés:
 Ember- és környezetvédelmi internetes napilap
Menü
  • Nyitóoldal
  • Témakörök
  • Linkek
  • Fotóalbum
  • Az Ön beállításai
  • Ajánljon minket!
  • Visszajelzés
  • Hír beküldése
  • Kilépés

  • Cseréljünk tapasztalatot!

    Kérjük, írják meg, amiről úgy gondolják, másoknak is segítség lehet az egészséges élethez!



    Mottónk
    Sose kételkedjünk benne, hogy egy gondolkodó,
    elkötelezett emberekből álló kis csoport meg tudja
    változtatni a világot. Valójában csak ők tudják megváltoztatni.

    Margaret Mead



    Jelenleg az oldalt használók
    Pillanatnyilag 9 vendég és 0 regisztrált tag olvassa oldalainkat.

    Ön most névtelenül használja az oldalakat. Itt regisztrálhatja magát.

      
    A nyers növényi koszton élők egészségesek - ismeri el a tudomány kénytelen-kelletlen
    2005. március 30., szerda, 03:40:17
    Táplálkozás

    A Washington Egyetem Orvostudományi Intézetének (St. Louis) kutatóit érdekelte a téma, hogy a kizárólag nyers növényi táplálékon élők - akik egyáltalán nem fogyasztanak még tejet, tejterméket sem, csak zöldségfélét, gyümölcsöt, dióféléket és csíráztatott magvakat nyersen, eredeti állapotuk megváltoztatása nélkül -, mennyire hajlamosak a csontritkulásra.





    Vizsgálódásuk végén arra a meglepő eredményre jutottak, hogy a nyerskosztos növényevők egyáltalán nem törékeny csontúak, csontjaik - noha nem vastagok - meglepően erősek.

    18 nyerskoszton élő vegánt vizsgált a kutatócsoport. A kísérleti személyek közül a legfiatalabb 33 éves, a legidősebb 85 éves volt, és átlagosan 3,6 éve táplálkoztak ilyen szigorú módon.

    Testtömegindexük 20,5 volt, az amerikai átlagnál valamivel kisebb, ami nem csoda, hiszen a nyerskosztosok alacsony fehérje- és alacsony kalóriatartalmú táplálékon élnek, mindamellett a testtömegindexük nem volt szélsőségesen alacsony, a normális értéken belül, annak közepe táján helyezkedett el.

    (A testtömegindexet (BMI azaz BodyMassIndex) a testmagasság és a testtömeg arányából számítják, normál értéke 18,5 és 24 közé esik.)

    A kutatók eddig úgy gondolták, hogy az alacsonyabb testtömegindexszel együtt jár a csontritkulás - ugyanis megfigyelték, hogy a túlsúlyos, illetve elhízott személyek nagyobb csonttömeggel (erősebb csontozattal) rendelkeznek. Tehát úgy vélték, hogy az elhízás, a nagy testtömegindex védi meg az embert a csontritkulástól. Most újra kell gondolniuk az elméletet...

    A nyerskosztosok D vitamin-ellátottsága, ami a csontok egészséges fejlődéséhez elengedhetetlen, nem csak hogy megfelelőnek bizonyult, de meglepően magas volt. Ez is ellenkezett a kutatók feltételezésével, akik azt várták, hogy az állati fehérje-, illetve a tejfogyasztás mellőzése miatt D vitamin hiánynak kell fellépnie.

    Viszont alacsonynak találták a vegánokban a C-reaktív protein szintet - ami egy gyulladáskeltő molekula, és a szívbetegség és a cukorbetegség kockázatával mutat összefüggést.

    Ugyancsak alacsonynak bizonyult egy másik kockázatot jelző faktornak a szintje: az IGF-1 növekedési faktoré, amit a mellrák és a prosztatarák kockázatával hoznak összefüggésbe.

    A kutatócsoport vezetője, Fontana doktor a kutatási eredmények alapján azért még nem csap fel a nyers növényi táplálkozás propagandistájának, hanem csak azt ajánlja, hogy bőségesen fogyasszunk a zöldségek-gyümölcsök-teljes értékű magvak gazdag választékából.

    Forrás: Reuters

    Írásaink a tejfogyasztás kockázatáról: Csak óvatosan a tejjel!

    Egy kardiológus professzor, aki óva int a hústól és a tejtől

    Nem a tej, hanem a zöldség- és gyümölcsfélék fogyasztása erősíti a csontot

    Független: Lám, ha elég sokáig élünk, még azt is megérhetjük, hogy a hivatalos tudomány revideálja azt a nézetét, miszerint naponta és feltétlenül kell tejet, tejterméket fogyasztani ahhoz, hogy egészséges csontjai legyenek az embernek.

    Nagy úr a tejipar - és általában az élelmiszeripar: amíg patakként árad az országban - és egész Európában az eladhatatlan mennyiségű tej, addig a táplálkozástudománynak csak "fontolva szabad haladnia".

    És nem szabad túl nagy publicitást kelteni az afféle fölfedezések körül, hogy a tej fogyasztása összefüggésbe hozható a mellrák és a prosztatarák kockázatának növekedésével.

    Most mindenesetre kiderült, hogy a kifejezetten gyanakvó vizsgálódók kifogástalanul egészségesnek találták azokat az embereket, akik a hivatalos táplálkozástudománynak fittyet hányva, egysíkú növényi étrenden, az élelmiszeripart életükből kizárva élnek, és akiknek mégis erős csontozatuk van a legcsekélyebb mennyiségű állati fehérje és főtt étel nélkül is, és ellenállóak a legtöbb áldozatot szedő krónikus betegségekkel szemben.

    Gondoljuk el, mi lenne a társadalomból, ha az ilyen deviánsok sokan lennének...

    Akik nem szorulnak rá orvosra, gyógyszerre, táplálkozástudományra, fogyókúrára, élelmiszeriparra, vendéglátóiparra...


     
    Kapcsolódó webcímek
  • További Táplálkozás
  • Hírek, melyek szerzője Suggestor


    A legtöbbet olvasott hír a következő témakörben: Táplálkozás:
    Fogjunk össze az élelmiszeradalékok ellen!


    A legfrissebb hírek a következő témakörben: Táplálkozás:


    Nyomtatóbarát változat  Küldje el barátjának emailben

  • "A nyers növényi koszton élők egészségesek - ismeri el a tudomány kénytelen-kelletlen" | Belépés/Regisztráció | 0 hozzászólás
    Megjelenítési küszöb
    A hozzászólások a beküldők szellemi tulajdonát képezik, a tartalmukért semmilyen felelősséget nem vállalunk.

    A beküldött valamint a hozzászólásokban található információkért felelősséget nem vállalunk, azok ellenőrzése nem áll módunkban. Mindazonáltal minden hibaigazítást és pontosítást örömmel veszünk és közlünk.
    A site tartalma szabadon idézhető, amennyiben ez a forrás pontos megjelölésével (www.fuggetlen.hu) történik. Cikkre való hivatkozáskor a cikk teljes web címének (URL-jének) a megkattintható hivatkozását szükséges elhelyezni.

    A független.hu Déri Claudia (Green Gaialing), szakértőnk emlékére készül.