Független.hu
Keresés:
 Ember- és környezetvédelmi internetes napilap
Menü
  • Nyitóoldal
  • Témakörök
  • Linkek
  • Fotóalbum
  • Az Ön beállításai
  • Ajánljon minket!
  • Visszajelzés
  • Hír beküldése
  • Kilépés

  • Cseréljünk tapasztalatot!

    Kérjük, írják meg, amiről úgy gondolják, másoknak is segítség lehet az egészséges élethez!



    Mottónk
    Sose kételkedjünk benne, hogy egy gondolkodó,
    elkötelezett emberekből álló kis csoport meg tudja
    változtatni a világot. Valójában csak ők tudják megváltoztatni.

    Margaret Mead



    Jelenleg az oldalt használók
    Pillanatnyilag 11 vendég és 0 regisztrált tag olvassa oldalainkat.

    Ön most névtelenül használja az oldalakat. Itt regisztrálhatja magát.

      
    Nem a tej, hanem a zöldség- és gyümölcsfélék fogyasztása erősíti a csontot
    2004. március 19., péntek, 04:48:35
    Egészség

    A kutatók gyanítják, hogy a zöldség- és gyümölcsféleségeknek a csontokra gyakorolt jótékony hatása azzal van összefüggésben, hogy azok bázikus (lúgos) kémhatású anyagokká bomlanak le a szervezetünkben.

    Az American Journal of Clinical Nutrition (klinikai táplálkozástudományi szaklap) februári számában arról számolnak be kutatók, hogy az általuk vizsgált csoportban a 8-13 év közötti kislányok közül azoknak volt erősebb csontozatuk, akik naponta legalább három adag zöldséget-gyümölcsöt fogyasztottak.





    A zöldség-gyümölcs-evők vizeletmintájában lényegesen kevesebb kalcium volt - hangsúlyozzák a tudósok, ami annyit jelent, hogy kevesebb kalcium ürült ki a szervezetükből, mint társaikéból.

    A jelenség hátterében az áll, hogy a szervezetünk anyagcserefolyamataiban a savas tulajdonságú anyagokká lebomló táplálék - azaz az állati eredetű fehérjék és a babfélék - a csontokból vonja el a közömbösítő anyagot:a csontok fő anyagát, a kalciumot.

    A kutatók úgy vélik, hogy a növényi anyagokban gazdag táplálék segít csökkenteni a csontok kalciumvesztését.

    Felnőttek esetében már számos vizsgálat megerősítette: a növényi táplálék nagyobb csontsűrűséget eredményez. Feltételezik, hogy ebben szerepet játszik a növényekben levő kálium, C vitamin, bétakarotin, magnézium is - a kalciumveszteség csökkentésével párhuzamosan.

    Más kutatási eredmény arra engedett következtetni, hogy a vizeletben megjelenő kalcium túlnyomórészt a csontokból vonódott ki, nem pedig az elfogyasztott táplálék kalciumtartalmából ered.

    Forrás:Reuters-Planetark

    Független megjegyzése: Természetesen nem a babfélék fogyasztása okozza a gondot, hiszen babfélét általában nem eszünk nagy mennyiségben és pláne nem napi rendszerességgel, viszont állati fehérjét: húst, felvágottat, tejet, sajtot, túrót, joghurtot - rendszeresen, naponta többször és lényegesen többet a kelleténél.

    Méghozzá a tejet, sajtot, joghurtot abban a hiszemben esszük akár nyakló nélkül is, hogy ez csak használ, ez kell az erős csontok felépítéséhez, a csontritkulás megelőzéséhez.

    Kettős probléma áll elő ezáltal: rendszeresen több fehérjét fogyasztunk, mint amennyire a szervezetünknek szüksége van, amivel fölöslegesen és folyamatosan 'savasítjuk' magunkat, amit a szervezetünknek a csontokból kivont kalciummal kell ellensúlyoznia (ezt sugallják a klinikai táplálkozástudományi vizsgálatok), másrészt nem esszük meg a szükséges mennyiségű 'lúgosító' növényi táplálékot, ami leköthetné a fehérjék lebontása során keletkező savas anyagot, inkább ahelyett is 'savasító' táplálékot eszünk.

    Írásaink a témáról: Mit fogyasszunk a csontritkulás megelőzésére

    Csak óvatosan a tejjel

    Visszafordíthatók a krónikus szív- és érrendszeri betegségek


     
    Kapcsolódó webcímek
  • További Egészség
  • Hírek, melyek szerzője Suggestor


    A legtöbbet olvasott hír a következő témakörben: Egészség:
    Miért ez a pánik az aszpartam körül?


    A legfrissebb hírek a következő témakörben: Egészség:


    Nyomtatóbarát változat  Küldje el barátjának emailben

  • "Nem a tej, hanem a zöldség- és gyümölcsfélék fogyasztása erősíti a csontot" | Belépés/Regisztráció | 0 hozzászólás
    Megjelenítési küszöb
    A hozzászólások a beküldők szellemi tulajdonát képezik, a tartalmukért semmilyen felelősséget nem vállalunk.

    A beküldött valamint a hozzászólásokban található információkért felelősséget nem vállalunk, azok ellenőrzése nem áll módunkban. Mindazonáltal minden hibaigazítást és pontosítást örömmel veszünk és közlünk.
    A site tartalma szabadon idézhető, amennyiben ez a forrás pontos megjelölésével (www.fuggetlen.hu) történik. Cikkre való hivatkozáskor a cikk teljes web címének (URL-jének) a megkattintható hivatkozását szükséges elhelyezni.

    A független.hu Déri Claudia (Green Gaialing), szakértőnk emlékére készül.