Független.hu
Keresés:
 Ember- és környezetvédelmi internetes napilap
Menü
  • Nyitóoldal
  • Témakörök
  • Linkek
  • Fotóalbum
  • Az Ön beállításai
  • Ajánljon minket!
  • Visszajelzés
  • Hír beküldése
  • Kilépés

  • Cseréljünk tapasztalatot!

    Kérjük, írják meg, amiről úgy gondolják, másoknak is segítség lehet az egészséges élethez!



    Mottónk
    Sose kételkedjünk benne, hogy egy gondolkodó,
    elkötelezett emberekből álló kis csoport meg tudja
    változtatni a világot. Valójában csak ők tudják megváltoztatni.

    Margaret Mead



    Jelenleg az oldalt használók
    Pillanatnyilag 8 vendég és 0 regisztrált tag olvassa oldalainkat.

    Ön most névtelenül használja az oldalakat. Itt regisztrálhatja magát.

      
    A vízivás egy időre megemeli a vérnyomást, az energiafelhasználást, segíti a fogyást
    2010. július 12., hétfő, 03:44:38
    Egészség

    Mondj egy italt, amely éberré tesz éjszakai tanulás közben, megment az elájulástól véradás után, és elősegíti a súlycsökkentést... Kevés az esélye, hogy azt mondod: a víz. Pedig ez a helyes válasz.

    A Vanderbilt Egyetem orvoskutatói kimutatták, hogy a közönséges ivóvíz, bármiféle hozzáadott anyag nélkül, váratlan fiziológiás hatással bír: megnöveli a szimpatikus idegrendszer aktivitását ('üss vagy fuss' - stresszreakció), ezzel növeli az éberséget, a vérnyomást és az energiafelhasználást.





    David Robertson orvosprofesszor, neurológus és farmakológus (idegtudós és gyógyszertudós) és kollégái már ezelőtt tíz évvel felfigyeltek a víznek arra a különös képességére, hogy emeli a vérnyomást.

    "El kellett felejtenünk azt, amit megtanultunk: azt ti., hogy a víznek nincsen hatása a vérnyomásra."

    Bár az egészséges, fiatal szervezetre nem jelentős a vízfogyasztásnak a vérnyomást emelő hatása, de - mint a kutatók megállapították - növeli a szimpatikus idegrendszeri aktivitást, összehúzza a vérereket.

    Az Amerikai Vöröskereszt már egy ideje alkalmazza ennek a kutatásnak az eredményét: vizet adnak inni a véradóknak véradás előtt, hogy kivédjék az ájulási reakciót. A körülbelül fél liternyi víz itatása 20 %-kal csökkentette az ájulások számát.

    Tovább vizsgálták a dolgot: hol és hogyan fejti ki a víz az előzőekben leírt hatást. Állatkísérletekben a vizet közvetlenül a gyomorba, illetve a nyombélbe vezették, ekkor megemelkedett a vérnyomás. Ugyanezt a kísérletet sóoldattal is elvégezték, ami viszont nem emelte meg a vérnyomást.

    A kutatók végülis megállapították, hogy a tiszta víz felhígítja a plazmát a vérerekben, és ez a rövid ideig tartó sókoncentráció csökkenés okozza a víz vérnyomás-emelő hatását. Arra azonban egyelőre nem tudnak választ adni, hogy mi lehet normálisan a szerepe ennek a fiziológiás reakciónak.

    A szimpatikus idegrendszeri aktivitás következményeképpen viszont növekszik az energiafelhasználás, ami hozzásegít a testsúly csökkentéséhez.

    "Úgy számoltuk, hogy évente két és fél kilót visz le a testsúlyból egyedül az, ha naponta háromszor megiszunk négy és fél - öt deci vizet - és semmi egyebet nem teszünk ezen kívül" - magyarázza Robertson professzor." Ez ugyan nem oldja meg a túlsúlyosság problémáját, de mindenesetre érdekes, hogy a szimpatikus idegrendszer aktiválása egymagában képes erre."

    Az alacsony vérnyomású emberek és az ájulásra hajlamosak jól használhatják a vízivás módszerét. De arra is figyelni kell, hogy a kutatások során a vizet többé nem lehet szabadon, minden további nélkül kontroll-anyagként (nem hatásos szerként) használni - tekintetbe kell venni a víznek a nyomásnövelő hatását.

    Forrás: EurekAlert


     
    Kapcsolódó webcímek
  • További Egészség
  • Hírek, melyek szerzője Suggestor


    A legtöbbet olvasott hír a következő témakörben: Egészség:
    Miért ez a pánik az aszpartam körül?


    A legfrissebb hírek a következő témakörben: Egészség:


    Nyomtatóbarát változat  Küldje el barátjának emailben

  • "A vízivás egy időre megemeli a vérnyomást, az energiafelhasználást, segíti a fogyást" | Belépés/Regisztráció | 0 hozzászólás
    Megjelenítési küszöb
    A hozzászólások a beküldők szellemi tulajdonát képezik, a tartalmukért semmilyen felelősséget nem vállalunk.

    A beküldött valamint a hozzászólásokban található információkért felelősséget nem vállalunk, azok ellenőrzése nem áll módunkban. Mindazonáltal minden hibaigazítást és pontosítást örömmel veszünk és közlünk.
    A site tartalma szabadon idézhető, amennyiben ez a forrás pontos megjelölésével (www.fuggetlen.hu) történik. Cikkre való hivatkozáskor a cikk teljes web címének (URL-jének) a megkattintható hivatkozását szükséges elhelyezni.

    A független.hu Déri Claudia (Green Gaialing), szakértőnk emlékére készül.