Független.hu
Keresés:
 Ember- és környezetvédelmi internetes napilap
Menü
  • Nyitóoldal
  • Témakörök
  • Linkek
  • Fotóalbum
  • Az Ön beállításai
  • Ajánljon minket!
  • Visszajelzés
  • Hír beküldése
  • Kilépés

  • Cseréljünk tapasztalatot!

    Kérjük, írják meg, amiről úgy gondolják, másoknak is segítség lehet az egészséges élethez!



    Mottónk
    Sose kételkedjünk benne, hogy egy gondolkodó,
    elkötelezett emberekből álló kis csoport meg tudja
    változtatni a világot. Valójában csak ők tudják megváltoztatni.

    Margaret Mead



    Jelenleg az oldalt használók
    Pillanatnyilag 11 vendég és 0 regisztrált tag olvassa oldalainkat.

    Ön most névtelenül használja az oldalakat. Itt regisztrálhatja magát.

      
    Fogyasztóvá nevelés már bébi-korban
    2010. július 3., szombat, 00:48:20
    Táplálkozás

    A jövő fogyasztóinak új, 'felnőttes' élelmiszereket kínálnak a boltok, sok cukorral...
    A kisgyermekeknek szánt élelmiszerek cukortartalmát vizsgálták a Calgary Egyetem kutatói.

    "Az emberek azt feltételezik, hogy a bébi- és kisgyermek élelmiszereknek szigorúbb előírásoknak kell megfelelniük, mint a felnőttek számára készült termékeknek. Nem mindig ez a helyzet." - mondja Charlene Elliott, a Calgary Egyetem professzora.

    A kanadai kutatás ráirányítja a figyelmet arra, hogy megjelent a piacon, és egyre bővül egy új, kifejezetten a totyogó-korúak számára készült élelmiszer-kategória: a desszertek, snack-ek, sütemények választéka.





    186-féle bébi-élelmiszert vizsgáltak meg a kanadai kutatók, voltak közöttük pürésített élelmiszerek, bébidesszertek, és a kicsit nagyobbacska totyogó korúak számára készült snack-ek (kekszek, sütemények, gyümölcsös finomságok, joghurtok), és néhány gabonakészítmény. (Az egyszerű gyümölcs- és zöldségpürékkel a kutatók nem foglalkoztak.)

    Munkájuk közben összehasonlították a bébik számára készült élelmiszereket a hasonló, de felnőttek számára készült termékekkel. Úgy találták, hogy a bébi gabona-rudak, kekszek, sütemények, gyümölcsdesszertek és joghurtok nem voltak jobb minőségűek, táplálóbbak, mint a felnőtteknek szánt termékek.

    "Az Amerikai Szívgyógyászok Szövetsége ajánlása szerint a felnőttek cukorfogyasztása ne haladja meg a napi 6 teáskanálnyi mennyiséget nőknél, és 9 teáskanálnyit férfiaknál. Ez az ajánlás nem vonatkozik a gyermekekre, kisgyermekekre. Tulajdonképpen, nem is létezik ilyen, gyermekekre szabott ajánlás."

    Ezért úgy döntöttek a kutatók, hogy gyenge tápértékűnek minősítik azt az élelmiszert, amelynél a kalóriatartalom több, mint 20 %-a a hozzáadott cukorból származik. A vizsgált termékek 53 %-a ebbe a kategóriába esett!

    Negyven százaléka a kisgyermekek számára készült termékeknek az első négy összetevő között sorolta fel a cukrot (kukoricaszirup, nádcukor-szirup, barnacukor, dextróz). 19 %-a pedig az első vagy a második helyen szerepeltette az élelmiszer összetételében a cukrot, annak valamelyik formájában.

    "Nem azonos minőségűek a termékek. Némelyikben a cukor a maga természetes formájában, gyümölcsként szerepel, más termékekbe cukorként adagolják. Meg kell kérdeznünk, miért kell legfontosabb összetevőként cukrot adni egy bébi-élelmiszerhez?"

    A bébi-élelmiszerek jó része - mint a bébi-desszertek, a 'prémium organikus sütemények' - a felnőttek ízlését tükrözik, a felnőttek ízvilágának felelnek meg, tápértékük gyengesége nem indokolja, hogy bébi-élelmezés része legyenek.

    Már a legifjabb fogyasztókat a helytelen táplálkozás ösvényére terelik az ilyen termékek, megerősítve bennük az édes íz iránti vonzódást, mondja a kutató.

    Forrás: Science Daily


     
    Kapcsolódó webcímek
  • További Táplálkozás
  • Hírek, melyek szerzője Suggestor


    A legtöbbet olvasott hír a következő témakörben: Táplálkozás:
    Fogjunk össze az élelmiszeradalékok ellen!


    A legfrissebb hírek a következő témakörben: Táplálkozás:


    Nyomtatóbarát változat  Küldje el barátjának emailben

  • "Fogyasztóvá nevelés már bébi-korban" | Belépés/Regisztráció | 0 hozzászólás
    Megjelenítési küszöb
    A hozzászólások a beküldők szellemi tulajdonát képezik, a tartalmukért semmilyen felelősséget nem vállalunk.

    A beküldött valamint a hozzászólásokban található információkért felelősséget nem vállalunk, azok ellenőrzése nem áll módunkban. Mindazonáltal minden hibaigazítást és pontosítást örömmel veszünk és közlünk.
    A site tartalma szabadon idézhető, amennyiben ez a forrás pontos megjelölésével (www.fuggetlen.hu) történik. Cikkre való hivatkozáskor a cikk teljes web címének (URL-jének) a megkattintható hivatkozását szükséges elhelyezni.

    A független.hu Déri Claudia (Green Gaialing), szakértőnk emlékére készül.