Független.hu
Keresés:
 Ember- és környezetvédelmi internetes napilap
Menü
  • Nyitóoldal
  • Témakörök
  • Linkek
  • Fotóalbum
  • Az Ön beállításai
  • Ajánljon minket!
  • Visszajelzés
  • Hír beküldése
  • Kilépés

  • Cseréljünk tapasztalatot!

    Kérjük, írják meg, amiről úgy gondolják, másoknak is segítség lehet az egészséges élethez!



    Mottónk
    Sose kételkedjünk benne, hogy egy gondolkodó,
    elkötelezett emberekből álló kis csoport meg tudja
    változtatni a világot. Valójában csak ők tudják megváltoztatni.

    Margaret Mead



    Jelenleg az oldalt használók
    Pillanatnyilag 8 vendég és 0 regisztrált tag olvassa oldalainkat.

    Ön most névtelenül használja az oldalakat. Itt regisztrálhatja magát.

      
    A sajtban is vannak probiotikumok, amelyek kivédik az immunrendszer elöregedését
    2010. május 15., szombat, 04:20:48
    Egészség

    A probiotikus baktériumokról már jó ideje tudjuk, hogy erősítik az immunrendszert. A Turku-i Egyetem kutatói most azt fedezték fel, hogy a sajtok is tartalmazzák ezeket a hasznos baktériumokat.

    Dr. Fandi Ibrahim, a finn egyetem kutatásának vezetője azt mondja, hogy a probiotikumot tartalmazó sajtok mindennapos fogyasztása képes megbirkózni az immunrendszer korral járó romlásával, elöregedésével.





    Az immunrendszer elöregedése azzal a következménnyel is jár, hogy a szervezet nem képes elpusztítani a rákos sejteket, és kevésbé képes ellenállni a fertőzéseknek. Fertőző betegségek, krónikus gyulladások és daganatos betegségek fémjelzik ezt az állapotot: az immunrendszer elöregedését.

    Ismeretes, hogy a gyomor-bélrendszer az immunrendszer állapotának jelzője: ezen az úton jutnak be a szervezetbe a baktériumok az étellel-itallal, és itt keletkezik az életfontosságú, fertőzések ellen védő immunglobulinok 70 %-a.

    Egy öregek otthonában élő önkéntes csoporton tesztelték a probiotikus sajt hatását: a 72 és 103 év közötti öregek egyik csoportja egy szelet probiotikus Gouda sajtot evett reggelijéhez minden nap, négy héten át. A kontrollcsoportnál valamivel helyettesítették a sajtot. A négy hét letelte után vért vettek a kísérletben résztvevőktől, és megvizsgálták a hatást. Azt találták, hogy a természetes és a szerzett immunitás egyaránt megnövekedett a probiotikus sajtot fogyasztó személyeknél.

    "Az volt a célunk, hogy megnézzük, a sajtban található specifikus probiotikus baktériumok növelik-e az immunrendszer hatékonyságát egészséges öreg embereknél. Kimutattuk, hogy a probiotikus sajt valóban segíti az immunrendszert, és rendszeres fogyasztása javítja az idős emberek immunválaszát"- vonta le a következtetést a kutató.

    Forrás: Science Daily


     
    Kapcsolódó webcímek
  • További Egészség
  • Hírek, melyek szerzője Suggestor


    A legtöbbet olvasott hír a következő témakörben: Egészség:
    Miért ez a pánik az aszpartam körül?


    A legfrissebb hírek a következő témakörben: Egészség:


    Nyomtatóbarát változat  Küldje el barátjának emailben

  • "A sajtban is vannak probiotikumok, amelyek kivédik az immunrendszer elöregedését" | Belépés/Regisztráció | 2 hozzászólás
    Megjelenítési küszöb
    A hozzászólások a beküldők szellemi tulajdonát képezik, a tartalmukért semmilyen felelősséget nem vállalunk.

    Re: A sajtban is vannak probiotikumok, amelyek kivédik az immunrendszer elöregedését (Pontszám: 0)
    Névtelen dátum: 2010. május 17., hétfő, 09:46:41

    Ez eléggé megtévesztő cikk...ezek a probiotikus baktériumok ugyanis csakis a természetes módszerekkel készített sajtokban vannak, ezeknek a sajtoknak semmi, de semmi köze nincs azokhoz a szemetekhez amiket az üzletek 99%-ban árulnak, mert azokban csak só, tejpor és tartósítószerek vannak. Majd most jönnek a hazug reklámok és elkezdődik a probiotikus sajt marketing? Mint ahogyan pl. a jogurtnál vagy a kefírnél már folyik ez a butaság... Attól ha valaki megeszik egy doboz "probiotikus" Danone jogurtot ami tele van cukorral és ki tudja honnan származó, konzervált gyümölcs darabokkal és színezékekkel biztosan nem lesz egészségesebb. Jó lenne megkülönböztetni tehát a természetes, valóban értékes dolgokat a HAZUGSÁGOKTÓL!!!!

    [ Válasz ]



    A beküldött valamint a hozzászólásokban található információkért felelősséget nem vállalunk, azok ellenőrzése nem áll módunkban. Mindazonáltal minden hibaigazítást és pontosítást örömmel veszünk és közlünk.
    A site tartalma szabadon idézhető, amennyiben ez a forrás pontos megjelölésével (www.fuggetlen.hu) történik. Cikkre való hivatkozáskor a cikk teljes web címének (URL-jének) a megkattintható hivatkozását szükséges elhelyezni.

    A független.hu Déri Claudia (Green Gaialing), szakértőnk emlékére készül.