|
Mottónk
|
Sose kételkedjünk benne, hogy egy gondolkodó,
elkötelezett emberekből álló kis csoport meg tudja
változtatni a világot. Valójában csak ők tudják megváltoztatni.
Margaret Mead
|
|
|
Jelenleg az oldalt használók
|
Pillanatnyilag 11 vendég és 0 regisztrált tag olvassa oldalainkat.
Ön most névtelenül használja az oldalakat. Itt regisztrálhatja magát.
|
|
 | |
A reality show-k hamis és veszélyes üzenetet közvetítenek a fiataloknak a kozmetikai sebészet álmokat valóra váltó hatásáról
Suggestor dátum: 2010. augusztus 1., vasárnap, 04:32:30
|
Az Átváltoztatjuk, Átalakítjuk, Megszépítjük és hasonló című tévé show-sorozatok
aggasztó hatással vannak a serdülőkre, mondja a pszichológus. A fiatalok,
akik amúgy is mindig elégedetlenek a külsejükkel ebben a sérülékeny korban,
hajlandók a nem veszélytelen módszereket is elfogadni.
A Rutgers-Camden Egyetem pszichológusai a 'Makeover' (Átváltoztatás) tévéműsor
álcája mögé bújva kétszáz fiatalt kérdeztek meg - azonnali választ kérve
-, részt vennének-e egy extrém makeover (átváltoztatási) reality show
műsorban.
|
( Részletek... | 3701 további karakter | hozzászólás | ) |
|
Az oszteoporózis ellen szedett kalcium tabletta növeli a szívroham veszélyét
Suggestor dátum: 2010. július 31., szombat, 03:13:39
|
Nemzetközi tudóscsoport vizsgálta meg a problémát - amelyet már előző kutatások
felvetettek -, hogy a csontritkulás megelőzésére széles körben szedett kalcium
szupplementum (táplálékkiegészítő) valóban növeli-e, és milyen mértékben a szívroham
kockázatát egészséges középkorú nőknél.
|
( Részletek... | 2643 további karakter | hozzászólás | ) |
|
A hormonális fogamzásgátlás meghamisítja a párválasztáshoz szükséges információkat
Suggestor dátum: 2010. július 30., péntek, 02:48:40
|
A Duke Egyetem kutatói egyszerre többféle területen vizsgálták meg a hormonális
fogamzásgátlók hatását főemlősökre: nem csak a hormonokat és a géneket nézték, de
az állatok társas és szexuális viselkedését és a szexuális vonzás céljára
termelődő illatanyagok összetételét is elemezték.
Főemlősökön - gyűrűsfarkú lemurokon - figyelték meg, hogyan változnak meg a
fogamzásgátlás hatására a nőstény kémiai illatanyagai, amivel a szaglásukra
olyannyira ráutalt állatok elveszítik fontos kommunikációs lehetőségeiket.
|
( Részletek... | 3277 további karakter | hozzászólás | ) |
|
Miért van az, hogy az egyiknek használ egy diéta, a másiknak nem?
Suggestor dátum: 2010. július 29., csütörtök, 02:42:05
|
A Genetics (Genetika) folyóiratban közzétett kutatási eredmény, úgy tűnik,
megválaszolja, hogy lehet, hogy egyik ember azt eszik, amit csak akar, és egy
kilót sem szed fel, a másik viszont még attól is hízik, ha ránéz az ételre.
A biológiában keresendő az ok. A kutatók gyümölcslegyeken vagyis közönséges
muslicákon (Drosophila melanogaster) kísérletezve megállapították, hogy a
gének és a táplálék együtt-hatása fontosabb, mint a diéta maga.
|
( Részletek... | 2592 további karakter | hozzászólás | ) |
|
Az emberi kapcsolatai tartják életben az embert
Suggestor dátum: 2010. július 28., szerda, 03:55:38
|
Ha nincsenek az embernek hozzátartozói, barátai, társai, az van olyan ártalmas
az egészségére, mintha naponta elszívna 15 cigarettát, vagy alkoholista volna,
ártalmasabb, mintha soha nem végezne testmozgást, és kétszerte olyan ártalmas,
mint az elhízás.
|
( Részletek... | 2888 további karakter | 3 hozzászólás | ) |
|
Országméretű mikroorganizmus-felhők tartanak Afrikából Spanyolországba minden nap
Suggestor dátum: 2010. július 27., kedd, 04:44:39
|
Nap mint nap miriádnyi mikroorganizmus: baktériumok, gombák, vírusok utaznak
Afrikából, a Szaharából és a Száhel-övezetből az Ibériai-félsziget felé, szorosan
hozzátapadva a porszemekhez. És a számuk egyre nő, ahogy a klímaváltozás halad
előre.
|
( Részletek... | 2553 további karakter | hozzászólás | ) |
|
A hosszabb iskoláztatásra költsön a társadalom, kevesebb lesz a szellemileg leépült idős ember
Suggestor dátum: 2010. július 26., hétfő, 04:52:13
|
Minden újabb év, amit tanulással tölt, 11 %-kal csökkenti az öregkori elbutulás
kockázatát, mert az agya képes kompenzálni...
Angol és finn kutatók arra a régóta keresett válaszra bukkantak rá, hogy miért
védettebbek a magasabb iskolai végzettségű emberek öreg korukban a szellemi
leépülés, elbutulás (demencia) ellen, legyen bár agyi érszűkületre, Alzheimer-kórra
vagy más kórképre visszavezethető.
|
( Részletek... | 2988 további karakter | hozzászólás | ) |
|
Támadás a szintetikus élelmiszerfestékek ellen Amerikában is
Suggestor dátum: 2010. július 26., hétfő, 01:49:20
|
A szintetikus élelmiszer-színezékkel megfestett élelmiszereket hamisítottnak
kell tekinteni az élelmiszertörvény értelmében, mert "az élelmiszert a
valóságosnál jobbnak és értékesebbnek tüntetik föl" - tipikusan a költséges
összetevők, gyümölcsök, zöldségek hiányát fedve el ezzel - állapítja meg a szintetikus
élelmiszer-színezékek negatív hatásait feltáró tanulmányában a Washington-i
székhelyű non-profit fogyasztóvédő szervezet, a CSPI (Center for Science in
the Public Interest - Közérdekű Tudományos Központ).
A tanulmány címe: Food
Dyes: A Rainbow of Risks
|
( Részletek... | 5094 további karakter | hozzászólás | ) |
|
Európában kötelezővé vált a figyelemfelhívás a hiperaktivitást okozó szintetikus élelmiszerfestékek jelenlétére
Suggestor dátum: 2010. július 25., vasárnap, 01:53:29
|
Az Európai Unió bejelentette, hogy egészségügyi figyelmeztető szöveggel
kell ellátni minden olyan italt vagy élelmiszert, amelyben olyan élelmiszer-színezék
van, amely egyes gyerekeknél hiperaktivitást idézhet elő.
|
( Részletek... | 1831 további karakter | hozzászólás | ) |
|
Az Omega-6 zsírsavakat tartalmazó növényi olajokat, húsokat kerülni kell, ha csökkenteni akarjuk a rák-kockázatot
Suggestor dátum: 2010. július 24., szombat, 13:40:19
|
Demian Dressler, rákspecialista azt állítja, hogy három rákhalálozásból
egynek biztosan elejét lehetne venni - embereknél és kutyáknál egyaránt
-, ha erőteljesen csökkentenék a táplálékukban az Omega-6 zsírsavakat - és
általában: táplálékuk kalóriatartalmát.
|
( Részletek... | 3475 további karakter | hozzászólás | ) |
|
Az ott-lakók nem is tudják, hogy az orangután védett állat
Suggestor dátum: 2010. július 23., péntek, 04:12:32
|
Már csak maréknyi orangután él Indonéziában, annak Kalimantan és Szumátra tartományában.
Az indonéz kormány határozata szerint ezek a ritka emberszabásúak - védett állatok.
Kár, hogy a feltételezett élőhelyeik környékén élő falusiak nagy részének fogalma
sincs erről.
Egy felmérés,
|
( Részletek... | 1183 további karakter | hozzászólás | ) |
|
| |
|
Belépés
| |
Még nincs felhasználóneve? Itt. regisztrálhatja magát. Regisztrált felhasználóként számos beállításra nyílik módja és hozzászólásai mellett megjelenik az Ön neve.
|
|
|
Régebbi cikkek
|
Csütörtök, július 22
Meddig lesz előnyös a hegyi mormotáknak a klímaváltozás?
Szerda, július 21
Kína csak CO2-befogással és tárolással lehet képes csökkenteni kibocsátását
Kedd, július 20
Kezdetnek az amerikai kormány festi fehérre a tetőit
A természetben nem könnyű csalni
A Magyar Fejlesztési Bank támogatja az 'adóoptimalizáló' off-shore cégeket
Hétfő, július 19
Egy új ENSZ-testület, amelyik felbecsüli a Bolygót
Vasárnap, július 18
Az Arany szegény Országa
Szombat, július 17
Van, amikor csökkentik, van, amikor növelik a vitaminok, antioxidánsok a rákkockázatot
Péntek, július 16
Hová lesznek a mangrove-erdők?
Az afrikai nemzeti parkok többsége elveszíti legvonzóbb látványosságait
Csütörtök, július 15
Jó vagy sem, az EU a tagállamokra bízza a génmódosított növények szabályozását
Szerda, július 14
A tudományos menedzsment csődje
Az antikolinerg gyógyszerek: altatók, allergia-ellenes szerek, inkontinencia elleni szerek rontják az idősek gondolkodási teljesítményét, memóriáját
Kedd, július 13
Jó kondícióban lévő papa kerestetik
Hétfő, július 12
A vízivás egy időre megemeli a vérnyomást, az energiafelhasználást, segíti a fogyást
Vasárnap, július 11
Trükkös, hangutánzó vadmacskafélék
Szombat, július 10
Altató helyett - lélegezzen be jázminillatot
Péntek, július 09
Az érdekes, gazdag környezet és társas kapcsolatok gyógyítják a daganatot
Az Európai Parlament döntése ellenére alkalmazható a cianidos bányászati eljárás
Csütörtök, július 08
A sok fehérjét, húst tartalmazó fogyókúra csonttömeg-vesztéssel jár idősebb nőknél
Régebbi cikkek
|
|
|